Jdi na obsah Jdi na menu
 

 

 Domov Bez zámků Tuchořice

 zamek1.jpg

 

 Druh sociální služby:

  Domov pro osoby se zdravotním postižením

    Místo poskytování sociální služby:

 Domov Bez zámků Tuchořice, příspěvková organizace 

 439 69 Tuchořice 1 

Kapacita služby: 60 klientů

 

Poslání zařízení:

Poskytovat pobytové sociální služby osobám s mentálním a kombinovaným postižením, podporu v dosažení co největší míry soběstačnosti tak, aby mohly využít své osobní schopnosti a dovednosti i v prostředí mimo sociální službu.

 

Cíle:

podporovat klienty v samostatném rozhodování a plánování vlastního života včetně zapojení do běžného života

kritéria hodnocení: individuální plány, statistická data

podporovat vztahy klienta s rodinou, blízkými a přáteli

kritéria hodnocení: individuální plány, statistická data

umožnit jim navazovat partnerské vztahy a podporovat jejich společné soužití,

kritéria hodnocení: individuální plány, statistická data

otevírat se veřejnosti a tím odstraňovat předsudky o lidech s mentálním postižením.

kritéria hodnocení: statistická data

Okruh osob:

  • osoby –  od 19 let věku s mentálním postižením
  • osoby –  od 19 let věku s kombinovaným postižením (smyslové a tělesné postižení do takové míry, které neovlivňuje samostatný pohyb člověka)

  Službu neposkytujeme:

  • osobám imobilním

Definice poslání, cílů a okruh osob, kterým je sociální služba určena schválila Rada Ústeckého kraje usnesením č. 216/79R/2015 ze dne 1.4.2015 a to s účinností od 1.4.2015

 

Zásady při poskytování sociální služby:

  • Zásada individuálního přístupu – na základě individuální práce s klienty služby podporovat a rozvíjet, event. udržovat jejich sebeobslužné dovednosti a tím posilovat jejich samostatnost. Rozsah služby se řídí individuálním plánem, který zohledňuje zdravotní a psychický stav klienta a jeho potřeby a zájmy.
  • Zásad respektování důstojnosti a práv klientů – omezení ve svéprávnosti není důvodem k tomu, aby nebyla respektována práva a důstojnost klientů. Zaměstnanci projevují ke klientům úctu, nezneužívají jejich omezení plynoucí ze zdravotního stavu, aby s nimi manipulovali a nebrali v úvahu jejich potřeby a projevy vůle.
  • Zásada odborného a odpovědného přístupu zaměstnanců služby ke klientům – zaměstnanci jsou vedeni ke zjišťování potřeb a přání klientů. V průběhu poskytování služby dochází u klientů k projevům chování, které vyžadují zvýšenou pozornost a podporu. Zaměstnanci se snaží zjišťovat příčiny a je preferována prevence před restrikcí. Zaměstnavatel zajišťuje pracovníkům k zabezpečení kvalitních vztahů odbornou pomoc – supervizi.
  • Zásada srozumitelnosti – snažíme se o vytváření pravidel, která jsou srozumitelná pro klienty služby. Zaměstnanci služby se snaží plánovat průběh služby (zejména rozvrh dne) tak, aby v běžném dni měli své povinnosti, volný čas, odpočinek a zábavu.
  • Zásada odstraňování sociální izolace – podpora v udržení přirozených sociálních vazeb klientů. Spolupráce s rodinami a přáteli, jejich účast na pořádaných akcích, umožnění vzájemných návštěv. Podpora při využívání běžných služeb veřejnosti.
  • Zásada zachování mlčenlivosti – zachováváme v souladu se zákonem o sociálních službách a zákonem o ochraně osobních údajů mlčenlivost ve vztahu k osobním a citlivým údajům klientů.
  • Zásada flexibility – službu pružně přizpůsobujeme potřebám klientů, sdílení společných hodnot a cílů všech zaměstnanců, jejich týmová spolupráce, zvyšování odbornosti a prohlubování znalosti při soustavném vzdělávání.

 

 
 

 





Archiv

Kalendář
<< říjen >>
<< 2017 >>
Po Út St Čt So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Statistiky

Online: 12
Celkem: 592145
Měsíc: 25770
Den: 658